duminică, 1 aprilie 2012

Jeleu de portocale

          Pt. că am cumpărat o plasă de portocale care erau prea acre pt. a fi mâncate, mi-am pus coiful de vrăjitoare și le-am transformat repede în jeleu! :))
          Modul de preparare este îngrozitor de simplu și nu mi-a trebuit mai mult de o jumătate de oră (cu tot cu pozat) să-l termin de făcut. Dumnealui este:


          Ingrediente:
  • 2 kg. portocale (din care să rezulte 750 ml. suc);
  • 850 gr. zahăr;
  • 1 plic gelfix clasic.

          Mod de preparare:
          Se spală portocalele și se storc, iar sucul rezultat se pune într-o cratiță. Gelfix-ul se amestecă cu 2 lg. de zahăr, apoi se pune peste sucul de portocale și se amestecă bine. Se pune cratița pe aragaz, la foc mare.


          Când sucul începe să clocotească, se ia de pe foc, se adaugă restul de zahăr, apoi se pune din nou pe foc, amestecând mereu.


          Când începe să clocotească se mai lasă exact 1 min. (după ceas), apoi se ia de pe foc și se face proba punând o linguriță de jeleu pe o farfurioară și lăsându-l la răcit. Mie mi s-a părut că nu e suficient de legat după probă, așa că l-am mai dat în fiert cam 2 min. după care a fost OK. El este lichid cât e fierbinte așa cum, destul de stângaci, am încercat să vă arăt în poza asta:



          Se ia spuma (nu e obligatoriu)


și se pune în borcane curate și uscate care se închid cu capac, apoi se întorc cu susul în jos pt. câteva minute. Eu nu l-am mai pus în borcane pt. că i-am pus gând rău, nu o să aibă viață lungă!
          L-am lăsat în balcon la răcit, iar a doua zi, dimineața, l-am găsit așa:


frumos închegat și.... se pare că au trecut ceva hoți pe la el :))
          Are un gust acrișor și merge de minune la clătite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...