miercuri, 25 aprilie 2012

Pâinițe vieneze

          Prima rețetă de chifle/cornuri/pâinici pe care am încercat-o (acum vreo 4 ani) a fost aceasta și mi-a plăcut enorm de mult, așa că le-am refăcut de nu știu câte ori și tot au rămas pe primul loc în topul preferințelor mele în materie de aluaturi sărate! Pâinițele astea sunt foarte pufoase și au un gust minunat!


          Ingrediente:
  • 500 gr. făină;
  • 300 ml. lapte;
  • 40 gr. unt;
  • 2 lg. zahăr sau miere;
  • 1 lgt. sare;
  • 1 plic drojdie uscată;
  • + 25 gr. unt pt. uns pâinițele.
          Mod de preparare:
          Se frământă aluatul


și se lasă la dospit.


          Pe suprafața de lucru presărată cu făină aluatul se taie în 15 - 20 de bucățele din care se formează sfere


care se acoperă și se lasă pt. încă 20 min., după care fiecare sferă se aplatizează,


apoi se rulează.


Pâinițele astfel formate se așează în tava tapetată cu hârtie de copt


unde se lasă acoperite, la loc călduț, până când își dublează volumul.


Se coc în cuptorul preîncălzit la 220⁰C pt.20 min. (până se rumenesc).


Cât sunt fierbinți se ung cu cele 25 gr. unt topit.


Poză de grup după ce au fost unse:


Prim-plan:


Și secțiune:


          Sunt delicioase! Singura lor problemă e că nu se păstrează proaspete până a doua zi, dar la cât de bune sunt, nu rezistă mai mult de câteva ore (la mine de cele mai multe ori nici nu apucă să se răcească)!
          Rețeta o am de pe culinar.ro/forum. Încercați-le și nu veți regreta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...