luni, 16 aprilie 2012

Prăjitura Snikers

          Este o prăjitură care îmi place mult și pe care o pregătesc destul de des.


          Pt. blat avem nevoie de:
  • 6 albușuri;
  • 200 gr. zahăr;
  • 100 gr. nucă măcinată;
  • 4 lg. făină;
  • 2 lg. griș;
  • 1 pachețel praf de copt.
          Pt. cremă:
  • 8 + 5 lg. zahăr;
  • 200 gr. unt;
  • 6 gălbenușuri;
  • 100 gr. nucă măcinată;
  • esență de rom (facultativ).
          Pt. glazuri:
  • 200 gr. ciocolată albă;
  • 100 gr. ciocolată cu lapte;
  • 2 lg. ulei.
          Mod de preparare:
          Mai întâi se face blatul: albușurile se bat spumă,


apoi se adaugă zahărul și se bate în continuare până când bezeaua stă băț.


Se adaugă nuca măcinată și se amestecă ușor,


apoi se adaugă făina, grișul și praful de copt (eu întotdeauna cern făina și praful de copt) și se amestecă.


          Compoziția se pune în tava (36 x 24 cm.) tapetată cu hârtie de copt


și se coace la 180⁰C pt. cca. 20 de min. (se face proba cu scobitoarea).


          După ce s-a răcit blatul, se topește ciocolata albă (eu am păstrat 40 de gr. pt. decor) pe baie de aburi cu o lg. de ulei și se întinde peste blat.


          După ce s-a întărit ciocolata, se face crema: gălbenușurile se freacă cu 5 lg. de zahăr și nuca măcinată.


Cele 8 linguri de zahăr rămase se pun într-o cratiță pe foc


și se caramelizează până când capătă o culoare aurie frumoasă (aveți grijă să nu îl ardeți pt. că o să aibă un gust amar).


În zahărul caramelizat se adaugă untul la temperatura camerei, tăiat cubulețe (puțin câte puțin și se amestecă continuu, altfel zahărul se va întări și va dura foarte mult să se topească din nou),


se ia de pe foc și se adaugă compoziția de gălbenușuri (amestecând continuu),


apoi se pune din nou pe foc și se amestecă până se îngroașă.


          După ce se ia de pe foc, crema se toarnă peste prăjitură (ciocolata albă trebuie să fie întărită, altfel se va amesteca cu crema)


și se întinde repede.


          După ce s-a întărit crema, ciocolata cu lapte se topește pe baie de aburi cu 1 lg. ulei și se întinde peste prăjitură. Eu am topit și cele 40 gr. ciocolată albă  și am trasat dungi peste glazura de ciocolată cu lapte, apoi cu o scobitoare am făcut următorul model:


          Se lasă la temperatura camerei până se întărește glazura apoi se poate da la frigider (daca se dă la rece înainte ca ciocolata să se întărească, aceasta își pierde luciul).
          Se porționează și se savurează!



          Și mai de aproape, ca să vă fac poftă:


          Rețeta o am de pe culinar.ro/forum și îmi place pt. că se face relativ ușor și a fost apreciată de toți cei care au gustat-o (mai puțin de soțul meu, care urăște nuca).
          Prăjiturica asta am încercat-o și cu alune, însă mi se pare mai bună cu nucă. Se poate renunța la glazura de ciocolată albă, însă gustul prăjiturii va fi diferit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...