miercuri, 4 aprilie 2012

Cornetti (cornuri cu ciocolată)

          Aceste cornuri sunt foarte pufoase și dispar din farfurie ca prin magie :))


          Pt. aluat avem nevoie de:
  • 500 gr. făină;
  • 50 gr. unt;
  • 25 gr. drojdie proaspătă;
  • 150 gr. lapte (nu, nu am greșit, laptele se cântărește);
  • 100 gr. zahăr;
  • 2 ouă;
  • 1 praf de sare;
  • + 1 gălbenuș + 1 lg. lapte pt. uns.
          Pt. crema de ciocolată:
  • 250 ml. lapte;
  • 100 ml. apă;
  • 100 gr. zahăr;
  • 50 gr. făină;
  • 30 gr. cacao;
  • 50 - 60 gr. ciocolată.
          Cum se fac:
          Untul și laptele se pun pe foc și se lasă până ce se topește untul, apoi se lasă să se răcorească. Drojdia se freacă cu o linguriță de zahăr până se lichefiază. Când laptele este călduț, se pun toate ingredientele în mașina de pâine și se frământă aluatul (rezultatul trebuie să fie o bilă care nu se lipește), apoi se lasă la dospit 2 ore.
          Între timp se face crema: se amestecă făina, zahărul și cacaoa. Se adaugă treptat laptele și apa, amestecând. Se pune pe foc, se adaugă ciocolata ruptă bucățele și se amestecă continuu până se îngroașă. Se ia de pe foc și se lasă la răcit. Pt. că de data asta eu am vrut crema mai aromată, am adăugat și esență de rom. Din cantitățile date iese multă cremă, cam cât pt. 4 porții de cornuri.
          După ce a dospit aluatul


se împarte - pe masa înfăinată - în 3 bile.


Fiecare bilă se întinde în formă de cerc,


se taie în 4,


se umple fiecare bucată cu cremă (mai multă la bază, mai puțină spre vârf)


- eu am cam exagerat cu crema, așa că la cuptor unele cornuri mi-au cam explodat - , se formează cornurile,


se așează într-o tavă tapetată cu hârtie de copt


și se lasă la crescut până își dublează volumul. Se ung cu gălbenuș + lapte


și se dau la cuptorul preîncălzit la 180⁰C pt. max. 20 min. (eu am cuptor pe gaz, la cuptoarele elctrice nu trebuie lăsate mai mult de 15 min.).


          Se presară zahăr pudră și se savurează!


          Secțiune:


          Rețeta este a Laurei Adamache, iar eu am pregătit-o de multe ori și nu am dat greș niciodată cu ea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...