luni, 2 aprilie 2012

Prăjitură cu mac și cocos

          Este o prăjitură simplă, dar gustoasă.


          Pt. blat ne trebuie:
  • 7 albușuri;
  • 100 gr. zahăr;
  • 75 gr. mac;
  • 75 gr. nucă de cocos;
  • 2 lg. făină;
  • 200 gr. pișcoturi;
  • 100 ml. cafea.
          Pt. cremă:
  • 7 gălbenușuri;
  • 200 ml. lapte;
  • 4 lg. făină sau amidon;
  • esență de vanilie;
  • 200 gr. unt.
          Pt. glazură:
  • 100 gr. ciocolată;
  • 2 lg. ulei;
  • fulgi de cocos.
          Mod de preparare:
          Pt. blat , se bat spumă albușurile, apoi se adaugă treptat zahărul și se bate în continuare până când bezeaua sta băț. Se adaugă macul (măcinat), nuca de cocos și făina și se amestecă ușor. Se toarnă compoziția într-o tavă mică (a mea e de 36 x 24 cm.) tapetată cu hârtie de copt și se dă la cuptorul preîncălzit la 180⁰C pt. cca. 20 min.
          Pt. cremă, se amestecă gălbenușurile cu zahărul, făina (eu am pus amidon) și laptele, apoi se pune pe baie de aburi și se amestecă continuu până când se îngroașă, se adaugă esența de vanilie apoi se dă la răcit. Untul (la temperatura camerei) se freacă spumă, apoi se încorporează lingură cu lingură crema rece.
          După ce s-a răcit, blatul se taie în două foi (pe grosime). Se întinde jumătate de cremă peste prima foaie de blat, apoi se așează pișcoturile înmuiate în cafea (eu am dizolvat 2 lingurițe de jeleu de portocale într-o ceașcă de apă și le-am înmuiat în acest amestec deoarece știam că vor mânca și copii din prăjitură) și se acoperă cu restul de cremă. Se suprapune cea de-a doua foaie de blat și se presează ușor.
          Pt. glazură, se pune ciocolata și uleiul într-un vas la topit pe baie de aburi, apoi se întinde peste prăjitură și se presară fulgi de cocos. Eu nu am mai făcut glazura, ci am uns prăjitura cu jeleu de portocale pe care l-am încălzit puțin ca să se fluidizeze, iar deasupra am presărat fulgi de cocos.
          Aici prăjitura gata pe tavă,


mai de aproape


și pe farfurie, gata de păpat :)


          Prăjitura am pregătit-o acum pt. prima dată și îmi place cum a ieșit în combinație cu jeleul de portocale, așa o să o fac mereu, însă data viitoare o să reduc puțin cantitatea de mac și nucă de cocos din blat (o să pun doar câte 50 de gr.).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...