miercuri, 4 aprilie 2012

Fursecuri arăbești cu nucă de cocos

          Deși eu nu sunt mare fan fursecuri, acestea m-au dat gata, sunt excelente!


          Pt. aluat ne trebuie:
  • 1 ou întreg;
  • 1 gălbenuș;
  • 1 lg. apă;
  • 120 ml. ulei;
  • 120 gr. zahăr;
  • o jumătate lgt. rasă praf de copt;
  • esență de vanilie;
  • 300 gr. făină.
          Pt. finisat:
  • 1 borcănel gem de caise (eu am folosit jeleu de portocale);
  • 150 - 200 gr. fulgi de cocos.
          Mod de preparare:
          Într-un castron se pun ouăle cu lingura de apă,


se amestecă,


se adaugă zahărul și vanilia


și se bate totul foarte bine.


În timp ce mixerul merge, adăugăm treptat uleiul, până îl încorporăm pe tot.


Adăugăm făina și praful de copt și amestecăm.


Aluatul obținut trebuie să fie suficient de tare încât să îl putem modela. Cu mâinile unse cu puțin ulei formîm biluțe din aluat de aprox. 3 cm. diametru și le așezăm în tavă pe hârtia de copt, lăsând distanță între ele deoarece fursecurile cresc la coacere.


          Le coacem în cuptorul preîncălzit la 180⁰C prima tavă 6 min., a doua tavă 5 min. - asta dacă aveți cuptor electric. Eu am cuptor pe gaz și - deși cuptorul era încins pt. că tocmai avusesem la copt cornetti - a fost nevoie de 12 min. pt. prima tavă și 10 min. pt. a doua; fursecurile rămân palide, însă știm că sunt făcute când se rumenesc ușor pe fund, iar la suprafața lor apar mici crăpături.
Prima tavă scoasă din cuptor:


a doua tavă (craterele sunt ceva mai adânci):


Gradul de rumenire pe fund la prima tavă:


și la a doua:


          După 3 min. (de când s-a scos tava din cuptor) se pot scoate fursecurile din tavă și se lasă să se răcească.
          Se încălzește gemul și, eventual, se pasează (la mine nu a fost cazul). Fursecurile reci se vor da prima dată prin gem, apoi prin nucă de cocos.
          Se servesc după câteva ore când, de la gem, se vor înmuia și vor deveni pufoase.
          Asta a fost întreaga mea producție - fără câteva pe care le-am halit în timp ce le făceam :))


Prim-plan:


          Rețeta o am de pe culinar.ro/forum, o ochisem de mult timp, însă abia acum am reușit să o pregătesc și nu îmi pare deloc rău :)
          Dorește cineva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...