joi, 13 noiembrie 2014

Tort cu ciocolată, migdale și cappuccino

          Am făcut acest tort pentru noi ca să folosesc blatul și frișca ce mi-au rămas de la tortul prințesă, să încerc combinații noi la creme și să mai exersez îmbrăcatul în pastă de zahăr. Din păcate nu am prea multe imagini cu etapele realizării tortului, dar mi-a plăcut mult de tot rezultatul (mă refer la gust) așa că vi-l arăt și vouă.


          Blatul este cel de la tortul Pădurea Neagră (doar două din cele 4 foi care ies dintr-o cantitate), iar în plus am folosit și pișcoturi însiropate în cafea.

          Ingrediente:

          Pt. crema cu migdale și ciocolată neagră:
  • 100 gr. migdale măcinate;
  • o tabletă ciocolată neagră (am folosit Primola cu 55% cacao);
  • 2 ouă;
  • 4 lg. zahăr;
  • 2 lg. amidon;
  • 350 ml. lapte;
  • 15 gr. gelatină;
  • 250 ml. frișcă lichidă.
          Pt. crema cu cappuccino și ciocolată albă:
  • 2 plicuri cappuccino clasic;
  • 100 gr. ciocolată albă;
  • 2 ouă;
  • 4 lg. zahăr;
  • 2 lg. amidon;
  • 350 ml. lapte;
  • 15 gr. gelatină;
  • 250 ml. frișcă lichidă.
          Pentru că deja aveam blatul făcut, mai întâi am făcut crema cu migdale și ciocolată neagră. Într-o crăticioară se amestecă ouăle cu zahărul și amidonul, se adaugă laptele și se pune pe baie de aburi, amestecând continuu până ce se îngroașă ca o budincă, apoi se dă deoparte. Ciocolata se topește și ea pe baie de aburi și se adaugă cremei de ouă împreună cu migdalele, se amestecă și se lasă la răcit. Gelatina se hidratează în apă rece cât să o acopere. Se bate frișca. Când crema s-a răcit se topește gelatina pe baie de aburi, se amestecă cu crema de ciocolată, apoi se adaugă frișca.
          Pe un platou am pus pereții formei în care am copt blatul, o foaie de blat pe care am însiropat-o puțin cu cafea, crema cu ciocolată neagră și migdale, apoi pișcoturi însiropate în cafea, după care am dat tortul la frigider până ce am făcut cealaltă cremă.
          Crema cu ciocolată albă și cappuccino am făcut-o la fel ca pe cea cu ciocolată neagră și migdale, doar că în loc de ciocolată neagră am topit ciocolată albă, iar în loc de migdale am pus cappuccino în crema caldă. Am turnat cea de-a doua cremă peste pișcoturi, iar deasupra am pus a doua foaie de blat (nu am însiropat-o ca să nu se înmoaie pasta de zahăr), după care am dat din nou tortul la frigider.


           După ce s-au închegat frumos cremele am îmbrăcat tortul într-un strat subțire de unt frecat cu puțin zahăr pudră și esență de vanilie,


l-am dat din nou la frigider, apoi l-am îmbrăcat în pastă de zahăr și l-am ornat (în grabă) cu lalele.
Secțiune:


          Dacă nu era pentru noi tortul, aș fi îndreptat blatul de jos ca să arate mai frumos secțiunea. Combinația de gusturi mi-a plăcut mult, sigur o să repet figura. Să aveți poftă!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...