miercuri, 28 martie 2012

Pâinici fragede cu semințe

          Îmi place mult să lucrez cu aluaturi (mai puțin să le frământ, dar pt. asta am mașina de pâine), așa că mereu încerc câte ceva nou. Aceste pâinici sunt foarte pufoase și în același timp fragede, iar faptul că sunt tăvălite prin semințe le dă un gust minunat:


          Ingrediente:
  • 550 gr. făină;
  • 25 gr. drojdie proaspătă (sau un plic de drojdie uscată);
  • 100 ml. ulei;
  • 1 lgt. sare;
  • 50 gr. unt;
  • 2 ouă;
  • 1 lg. zahăr;
  • 50 ml. lapte călduț;
  • + 1 albuș pt. uns;
  • + semințe (mac, susan, chimen).
          Cum se face:
          Se frământă aluatul, la nevoie se mai adaugă lapte (eu am mai pus cam o ceșcuță) și se lasă la dospit până își dublează volumul.
          Se împarte aluatul în 12 bucăți, se modelează rotunde, se ung cu albuș de ou și se tăvălesc prin semințe, apoi se așează în tava tapetată cu hârtie de copt, se crestează deasupra (sau nu)



 și se dau la cuptorul preîncălzit la 180 C pt. 30 - 35 de min.


          Sunt foarte pufoase, iar interiorul se desface în fâșii.


          Rețeta o am de pe forumul culinar.ro, o vastă sursă de inspirație pt. mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...