marți, 27 martie 2012

Prăjitura Bounty

          O să-mi încep ”aventura” cu o prăjiturică dragă mie, dar pe care, din păcate, nu o fac prea des din cauză că soțiorul meu nu e mare amator de cocos:


          Blatul:
  • 190 gr. unt;
  • 150 gr. zahăr;
  • 4 ouă;
  • 300 gr. făină;
  • 3 lg. cacao;
  • 3 lg. lapte;
  • 1,5 lgt. praf de copt.
          Cu mixerul se freacă untul cu zahărul, apoi se pun ouăle pe rând, apoi laptele, iar la sfârșit făina, cacaoa și praful de copt.
          Compoziția se toarnă în tava tapetată cu hârtie de copt (40 x 29 cm.) și se coace cca. 20 min. la 180⁰C.
          Se lasă să se răcească complet.

          Crema:
  • 600 ml. lapte;
  • 6 lg. pline cu griș;
  • 160 gr. unt;
  • 160 gr. zahăr;
  • 200 gr. nucă de cocos;
  • 4 lgt. esență de vanilie.
          Laptele și untul se pun pe foc. Când s-a topit untul se adaugă grișul. După ce se îngroașă compoziția se adaugă zahărul, nuca de cocos și esența de vanilie. Se mai lasă aprox. 1 min., apoi se ia de pe foc. Așa caldă se întinde peste blat.

         Glazura:
  • 200 gr. ciocolată cu lapte;
  • 4 lg. de ulei de floarea soarelui.
          Într-o crăticioară se pune ciocolata și uleiul, apoi se pune pe baie de aburi și se amestecă până se topește toată ciocolata, apoi se toarnă peste prăjitură. Deasupra se pot presăra fulgi de cocos.

          Pt. această prăjitură m-am inspirat de pe forumul culinar.ro, însă am adus numeroase modoficări rețetei în funcție de gusturile mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...