joi, 29 martie 2012

Chifle cu telemea

          Mai nou băiețelul meu îmi cere des să îi fac cornuri, chifle, sau orice cu aluat dospit, iar eu bineînțeles că îi fac pe plac pt. că felul în care se bucură atunci când vede că pun mașina de pâine la frământat e cea mai mare răsplată pt. mine. Astăzi am copt chifle cu telemea, mai bine zis mini-chifle:


          Pt. aluat ne trebuie:
  • 325 gr. făină;
  • o jumătate de lgt. sare;
  • 1  lgt. zahăr;
  • 1 ou;
  • 130 ml. lapte bătut;
  • 60 gr. unt topit;
  • 20 gr. drojdie proaspătă.
          Pt. umplutură:
  • 200 gr. telemea;
  • 1 ou;
  • frunze de pătrunjel.
          Pt. finisat:
  • ou + lapte;
  • semințe de susan.
          Cum se face:
          Se freacă drojdia cu zahărul până se lichefiază, apoi se pun toate ingredientele pt. aluat în mașina de pâine unde se frământă aluatul și se lasă la dospit.
          Între timp se pregătește umplutura: telemeaua se sfărâmă, se adaugă oul și pătrunjelul și se omogenizează.
          Aluatul crescut se împarte în 16 bucăți , apoi se modelează ca niște chifteluțe. Pe fiecare se așează umplutură, se lipește aluatul deasupra astfel încât se obțin 16 sfere care se așează (cu îmbinările în jos) în tava tapetată cu hârtie de copt și se lasă să mai crească la cald.


          Cuptorul se încinge la 200C. Chiflele crescute se ung cu ou bătut cu puțin lapte, se presară cu susan și se coc 20 - 25 de min.


          Chiflele astea merg de minune și ca pachețel fie pt. copii la școală, sau pt. ieșiri la iarbă verde etc. pt. că sunt sățioase și nu sunt la fel de pretențioase la căldură ca sandwichurile.

          Și acum un prim-plan:



          Secțiune:


          Mai de aproape:


          Rețeta o am de pe culinar.ro/forum, iar aluatul acesta îmi place mult pt. că se lucrează foarte ușor, aproape că nu e nevoie să înfăinezi masa.
          Dorește cineva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...