luni, 30 iunie 2014

Rozete

          Pentru că fac pâine/chifle/pâinici/cornuri aproape zilnic am încercat și adaptat destul de multe rețete (păcat că de cele mai multe ori mi-e lene să fac poze), iar una pe care o repet destul de des este și cea de rozete.


          Ingrediente:
  • 500 gr. făină;
  • 1 lgt. sare;
  • 50 ml. ulei;
  • 300 ml. lapte;
  • 1 lg. zahăr;
  • 1 cub de drojdie (25 gr.);
  • 1 gălbenuș + câteva picături de lapte pt. uns;
  • semințe pt. presărat.
          Cum procedăm:
          Pentru că mașina de pâine m-a lăsat, am trecut la folosirea robotului de bucătărie. Am cernut făina în vasul robotului, am adăugat sarea


și le-am amestecat bine.
          Am încălzit puțin laptele, am adăugat zahărul și drojdia și am amestecat.


          Am făcut o groapă în mijlocul făinii, am adăugat uleiul


apoi laptele+zahărul+drojdia


și am pus robotul la treabă


să amestece apoi să frământe 4 min.,


 l-am lăsat să se odihnească 5 min., apoi am mai dat 4 min. frământare


apoi am scos aluatul pe masă


 și l-am frământat și eu câteva minute.


          Am uns vasul robotului cu ulei, am pus aluatul în el, l-am acoperit cu folie de plastic și l-am lăsat să dospească.


          După 35 - 40 min. arăta așa:


          L-am răsturnat pe suprafața de lucru presărată cu făină, am apăsat cu palmele pe toată suprafața lui ca să scot aerul,


și l-am împărțit în 8 triunghiuri cât de egale am putut eu.


Am luat fiecare triunghi în parte și l-am răsucit dinspre vârf


spre bază.


Am obținut astfel 8 rulouri.


Am luat primul rulou și l-am modelat în forma unui șnur de vreo 25 - 30 cm., apoi l-am înnodat lejer,


iar capetele le-am introdus sub nod astfel:



          Am așezat rozetele în tavă pe hârtie de copt și le-am acoperit cu folie de plastic unsă cu ulei.


          Între timp dăm drumul la cuptor la 200 C. După ce rozetele au crescut le-am uns cu gălbenușul amestecat cu lapte și am presărat semințe de susan deasupra,


apoi le-am dat la cuptor pt. 20 - 25 min.


          De obicei îmi ies mai frumoase, dar de data aceasta făceam și o prăjitură (blatul era în cuptor, iar crema pe foc!), așa că m-am cam grăbit... Oricum, sunt mult mai gustoase decât pâinea de cumpărat și merită făcute!


          Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...