sâmbătă, 29 septembrie 2012

Gem de piersici, pere și banane aromatizat cu busuioc

          Am primit o plăsuță de piersici și cum nu erau prea bine coapte, le-am lăsat în balcon, unde aveam și ghivecelul cu busuioc. Mi-a plăcut atât de mult cum se îmbinau mirosul de busuioc cu cel de piersici, încât am hotărât să fac ceva la care să le folosesc pe amândouă. Cum aveam cam puține piersici (1 kg. după ce le-am scos sâmburii), am mai adăugat și pere și banane.


          Am folosit:
  • 1 kg. de piersici;
  • 500 gr. pere;
  • 500 gr. banane;
  • 1 kg. zahăr;
  • zeama de la o jumătate de lămâie;
  • 5 frunze de busuioc.
          Cum am procedat:
          Am spălat piersicile, le-am scos sâmburii și le-am tăiat bucățele, apoi le-am cântărit. Am spălat perele, le-am curățat de coajă și le-am tăiat bucățele, cântărit, apoi le-am pus în oala în care urma să fierb gemul împreună cu piersicile și zahărul. După câteva ore (când zahărul se topise complet) am feliat bananele, le-am stropit cu zeama de lămâie și le-am amestecat cu piersicile, perele și zahărul, după care am pus cratița pe foc mic și când a început să fiarbă am amestecat mereu până ce lichidul a scăzut suficient și gemul a căpătat un aspect unsuros. La sfârșit am pus deasupra frunzele de busuioc, iar după 3 min. le-am scos,am amestecat, am luat cratița de pe foc și am pus gemul fierbinte în borcane curate și uscate, așezate pe o tigăiță de fontă (ca să nu se spargă). Am închis borcanele cu capace și le-am întors cu susul în jos până când s-au răcit.
          Mi-au ieșit 5 borcănele de gem. Am gustat și înainte să adaug busuiocul, iar gustul care se simțea mai tare era cel de banane. Busuiocul a îmbinat frumos gusturile celor trei fructe și a dat o notă de prospețime gemului, pe mine m-a încântat rezultatul, așa că sigur o să mai fac combinații de acest fel.

2 comentarii:

  1. Mulțumesc! Noi deja am dat gata 3 borcane, așa că trebuie să mai fac dacă vreau să am și pt. iarnă :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...