vineri, 28 septembrie 2012

Castraveți în oțet

          În ultimele două săptămâni am fost foarte ocupată cu borcaniada de toamnă :)) , iar acum am hotărît să vă prezint și vouă roadele muncii mele. Din păcate nu prea am avut timp și să fac poze, așa că o să vă arăt doar rezultatul final, ambalat și gata de dus la păstrare pt. iarnă. Încep cu preferații mei, castraveți în oțet.


          Ingrediente:
  • castraveți;
  • ceapă;
  • morcov;
  • boabe de piper;
  • boabe de muștar;
  • frunze de mărar;
  • frunze de țelină;
  • cimbru;
  • apă;
  • oțet;
  • sare;
  • zahăr.
          Mod de pregătire:
          Se spală castraveții (care să fie cât mai mici), se așează în borcane, iar printre ei se pun inelușe de ceapă și rondele de morcovi. În fiecare borcan se pun câteva boabe de piper și o linguriță de boabe de muștar.
          Cantitatea de lichid se socotește să fie cam jumătate din volumul borcanelor (de ex. dacă am pus castraveți în 10 borcane de 800 ml. 8 l, atunci trebuie să pregătim aprox. 4 l. de lichid) și se prepară astfel: se pune într-o cratiță o parte oțet la 3 părți apă, iar pt. fiecare litru de lichid o lingură de sare și 3 linguri de zahăr. Se adaugă frunzele de mărar, țelină și cimbru și se pune la fiert, se lasă să clocotească 5 min., apoi se ia de pe foc și se lasă cca. 10 min., după care se toarnă în borcane peste castraveți (borcanul trebuie să fie așezat pe o bucată de fontă sau un cuțit). Borcanele se închid cu capace (atenție să se închidă bine, să nu curgă), se lasă să se răcească, apoi se sterilizează pe baie de aburi.
          La mine este al treilea an când pun astfel castraveții și nu am avut surprize neplăcute. Rețeta nu o am de undeva anume, ci am combinat cantitățile în funcție de gusturile mele (asta după ce am întrebat mai multe gospodine cum pun castraveții în oțet și am citit cu atenție sfaturile Silviei Jurcovan). Soțul meu i-ar dori mai dulci, însă din punctul meu de vedere așa sunt perfecți, iar la capitolul ăsta nu cedez deloc teren :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...